Volt szerencsém a helyszínen végignézni a Brno-i hétvégét, így a mindenki által TV-ben látott dolgok mellett személyes benyomásaimat is le tudom írni – íme!

Szombat, első szabadedzés. Tudta mindenki, hogy ez csak egy szabadedzés, ahol mindenki próbálgat mindent, így az idők nem mérvadóak annyira, mint a kvalifikáción. Michelisz Norbi az FP1-et a 7. helyen zárta, valamivel több, mint 7 tized másodperces hátránnyal az első helyezett Alain Menu-höz képest. Jó kezdet, fontos ez csapat és pilóta számára is. Azonban a második szabadedzésen a csapat állított mindent a kocsin, aminek sajnos az lett az eredménye, hogy nem jobb lett az autó, hanem még 4 tizedet lassult Norbi. Az edzés befejeztével mindent teljesen más irányba állítottak át – ekkor csak remélhettük, hogy minden jó lesz, ugyanis egy 11-12. hely tűnt sajnos reálisnak. Szerencsére végül nem így lett!
A magyar legénység
Mielőtt kitérnék a kvalis történésekre, előtte teszek említést a EuroCup első futamáról is. Ugyebár volt magyar érdekeltség szerencsére itt is, így volt kinek szorítania a nézőknek. Wéber indult a pole-ból, bízott benne mindenki, hogy meg is tartja majd a rajt után. Némiképp sikerült is, egy picikét talán rosszabbul rajtolt a kelleténél, így az első kanyarban egy helyezést vesztett, amit viszont nagyon gyorsan vissza is vett, majd jött a komplett mezőny alázása – 11 mp-et verve a második helyezett csapattársára, Da Costa-ra. Zengő Motorsport tehát 1-2, Larini 6., míg Birizdó Imre 9. lett. A lelátókon minden magyar nagyon örült, hogy magyar áll a dobogó legfelső fokán, a dobogó előtt Wéber pedig pezsgővel jutalmazta azon magyar szurkolókat, akiket beengedtek odáig. Mindenki bízott abban, hogy 1 óra múlva megint lehet ünnepelni.
EuroCup rajt, első futam - biztos kezdet, gyönyörű győzelem
Szombat, délután 3 óra, Q1. Mint ahogy már említettem, reálisnak egy 11. hely környéke tűnt most, ebbe már is híján kezdett a csapat is beletörődni, amikor jött az első csoda: Norbi 9.! Mindezt úgy, hogy kiejtve a háromszoros világbajnok Andy Priaulx-t, a szintén Seat-os Tiago Monteiro-t, valamint a hozzá hasonlóan újonc Fredy Barth-ot. Zengőék boxából csak a nagy üdvrivalgást lehetett hallani – mindenki örült természetesen ennek. Pár perccel később jött az újabb csoda; Norbi futott még egy gyors kört, ami 2 tizeddel jobb volt a Q1-es idejénél, és a 6. helyet jelentette ez a számára. Mögüle másnap Coronel és Yvan Müller indulhatott, előle pedig Alain Menu és Augusto Farfus. Az időmérő után nagyon boldogak voltak a csapattagok és szurkolók egyaránt, nem csoda, hiszen kvali előtti szabadedzések alapján nem ez volt teljesen várható – de szerencsére Norbi megint bizonyított, hogy nem véletlenül van itt.
A tavalyi brit túraautó bajnok, Colin Turkington is indult Brno-ban
Pénteken és szombaton is eléggé rossz idő volt kint Brno-ba, bár olyan dél körül kisütött a nap szombaton, úgyhogy valamelyest melegedett a levegő. Másnap reggel viszont, amikor felkeltem, reggel 7 óra, tiszta az ég, sehol egy felhő, verőfényes napsütés – tökéletes alkalom az első dobogós helyezés megszerzésére Norbinak, mondhatni hazai közönség előtt. A vasárnapi warm-up-re a kék TDI új váltóval gurult ki, így ekkor a legfontosabb feladat a váltó bekoptatása volt. 9. hely, 1,1 mp-re lemaradva Priaulx-tól, nem a legbiztatóbb, de ez megint egy olyan esemény, amire nem szabad támaszkodni – ez azon is jól meglátszott, hogy Tarquini csak a 13. helyet szerezte meg a bemelegítésen.
Norbi és Menu, éppen bevetés előtt
Bő 2 órával a WU után jöhetett a várva várt EuroCup-os második futam. Első 10-be volt mind a 4 Zengő Motorsport-os Leon, így reális tűnt ismét az, hogy a dobogóra ketten is felálljanak a pilóták közül. Wéber Gabi át tudta vinni az előző napi lendületét is vasárnapra, ami az előzéseiből meg is látszott. Rövid idő alatt ott találta magát a 3. helyért folytatott harcban, majd az egyik hátsó kanyarnál történt lökés következtében Wéber úgy el tudott fordulni mindenki mellett, hogy már a 3. helyen állt. Üdvrivalgás az egész szektorba a célegyenesénél, jönnek Gabiék egymás mellett szorosan a kanyarba, majd egyszer csak kék füstöt látott a nagyérdemű, valamint Wéber lecsúszik az ívről. Mindenki elkönyvelte először magába, hogy a nagy dulakodásba meglökték, s emiatt csúszott le, majd mindjárt utoléri megint őket – azonban a célegyenesben a 300 lóerős Leon nagyon lassan jött. A történet vége sajnos pont az lett, amiről álmodni sem mertünk – Wéber kiállni kényszerült! Nem érette senki először, hogy mi történt, majd a kivetítőn megismételték az esetet: a kék Leon-nak nekimentek, méghozzá nem is kicsit, aminek az eredménye egy törött futómű lett. Füstbe ment terv – Larini a 6. lett, Birizdó Imi 10., Da Costa is kiesett. Bízott mindenki abban, hogy ettől rosszabb már nem történhet Zengőékkel a mai napon.
Minden oké - mutatta az első futam előtt Wéber Gabi; és tényleg minden oké volt!
Vasárnap, 12:05. A kék olajkályha kigurul a pályára, közben a szerelők kitolták a gumis kocsit szerszámokkal és mindennel együtt. A csapattulajdonos, Zengő Zoltán csakúgy, mint a EuroCup futam előtt, most is lejött a rajtrácsra a pilótáihoz – emellett viszont a közönséget is biztatta a szurkolásra, amire a szurkolók természetesen nagy üdvrivalgással feleltek. Kis idő elteltével megkezdődött a felvezető kör a repülőrajthoz. Nem sikerült teljesen tökéletesre, Yvan Müller máris ott volt Norbi hátsó lökhárítóján, azonban Michelisz nagyon jól zárta a 2008-as bajnok előtt az íveket, így nem tudott bebújni mellé. 2. körbe bejött a Safety Car a Priaulx-Coronel-Gené-Poulsen-Barth ötös balesete miatt, amely miatt Coronel és Gené kiállni kényszerült. Az SC fázis után Norbi keményen elkezdte támadni a tavalyi brit túraautó bajnok Colin Turkington-t, aki úgy meglepődött, hogy azt se tudta hirtelen, merről zárja az ívet. Yvan Müller úgy látszott, biztonságos távolságban van Norbihoz képest – legalábbis reméltük egy percig, amikor is…csatt! Yvan Müller az első kanyarban kívülről próbálkozott elmenni Norbi és Turkington mellett – Norbi úgy meglepődött, hogy próbált befele húzni, csak éppen ott volt a BMW-s versenyző, akinek emiatt picit megcsúszott a kocsija, Müller pedig baloldalról pofozta meg Micheliszt, majd Turkington első lökőjét is picikét megharapta. Norbi szinte mondhatni egyenesen kiállt a sóderágyba, mivel a komplett futó – és kormánymű kiszakadt a helyéről- Turkington folytatta a verseny, Müller bement a boxba – mondanom se kell, a francia milyen kifütyülést kapott. A futam végül Rob Huff nyerte Gabriele Tarquini és Alain Menu előtt.
A megszokottakkal ellentétben mindössze 1 óra volt a két futam között, ráadásul a csapat későn is kapta meg az összetört autót, így nagyon kevés idő volt megjavítani azt. 3 perc alatt kicserélték a törött futóművet, majd Norbi indulhatott. De valami még mindig nem volt jó, mert zakatolt nagyon. Lelátóról csak annyit lehetett látni, hogy megáll a TDI, gyorsan visszatolják, s megint szerelik – mint utóbb kiderült, a féltengely se volt százas, így ezt is gyorsan ki kellett cserélni, ha rajthoz akartak állni a futamon. Végül ez sikerült, Norbi a 20. helyről várhatta a rajtot. Egy igen jó álló rajtot vett, aminek az volt az eredménye, hogy 3-4 pozíciót javított, majd jött Bennani, aki kirakta Norbit a sóderágyba, s kezdhette elölről az egészet. Látszott, hogy nem százas az autó, nagyon nehezen lehetett vele közlekedni a pályán. A BMW-k az elején viszont zseniálisat rajtoltak – Priaulx az első helyre lőtt ki, míg Turkington a második helyre. Az utolsó körben jött a Seatosok drámája – Tarquini autójának a motorja a dobogóról lehelt ki a lelkét, így ismét Alain Menu lett a harmadik.
Sajnos nem úgy alakultak a dolgok vasárnap a magyar csapat számára, ahogy ők azt eltervezték. Az egészet még frusztrálóbbá teszi az, hogy Norbi az említett incidens miatt még 10 rajthelyes büntetést is fog kapni a soron következő német futamon Oschersleben-be.
Nagyon jó volt látni viszont őket, hogy nem adják fel, tovább küzdenek óriási nagy elszántsággal és hévvel. Reméljük, végre összejön egy tökéletes hétvége a számukra ennyi rossz futam után.
Hajrá Norbi, hajrá Zengő Motorsport!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése