Mielőtt ténylegesen belekezdenénk a második nap történéseibe, térjünk még vissza egy kicsit a tegnapi napra, illetve a szabályokra!
Az idei első futamon a versenybírák úgy határoztak, hogy nincs super-rally szabály, amely egyébként lehetővé tenné a kiesett pilóták számára, hogy folytathassák a rallyt (igaz, tetemes hátrányból), amennyiben a csapat meghatározott időre meg tudja javítani az autót. Emiatt lépett elő az a helyzet, hogy senki se folytathatja a kiesett közül az idei Montét.
Időközben Latvala is nyilatkozott a kiesését illetően. "Nagyon szerettem volna a győzelemért küzdeni. Azt gondoltam, hogy képesek leszek időt nyerni a jeges részen, mert a délelőtt során ezen voltunk a leggyorsabbak. Túl keményen nyomtam, és túl könnyű hibát elkövetni ilyen körülmények között. Minden a helyén volt, hogy jól szerepeljünk, és ennek a tudata volt az, amely miatt hibáztam. Most viszont a bajnokságra kell gondolnunk már. Tizenkét rally van még hátra, amelyen még mindig küzdhetünk a győzelemért - erősen kell visszatérnünk Svédországba."
A finn eséséről készült egy videó is, amely itt meg is tekinthető:
A finn eséséről készült egy videó is, amely itt meg is tekinthető:
A második napon összesen 6 szakasz várta a mezőnyt, mintegy 120 km mért távon. Az első nap végeredményének megfelelő sorrendben indultak el a mai napi első szakaszon, ennek megfelelően Sebastien Loeb volt az első, aki megkezdhette a második napot.
Kényelmes előnyből indulhatott a francia, azonban elsőnek indulni, főleg ilyen körülmények között, sosem a legjobb helyzet. Ellenben ez nem igazán foglalkoztatta a többszörös világbajnokot, így biztonságosan - és mint utólag kiderült, viszonylag gyorsan - teljesítette a rally 5. szakaszát, mintegy újabb 4 másodpercet adva Petter Solberg-nek, aki Latvala tegnapi kiesésével feljött a második helyre. A norvég versenyző viszont nem ülhetett a babérjain, mivel nem sokkal lemaradva Dani Sordo állt az összetettben, a szakasz után a köztük levő differencia pontosan 1,9 másodperc volt. Egy újabb kieső is volt, van Merksteijn személyében, aki műszaki problémák miatt kényszerült feladni az idei Montét.
A hatodik-hetedik szakasz Solberg és Sordo párharcáról szólt, egymásnak oda-vissza adogatták a korábban köztük lévő 1-2 másodpercet. Talán meglepő lesz ezt külön kihangsúlyozni, de Hirvonen eddig mutatott teljesítménye közel sem a legjobb volt, a hatodik szakaszon viszont a 3. helyet szerezte meg.
A mai nap első három szakasza után egy kis pihenő jött a versenyzők számára, míg a csapatok számára kőkemény munka, majd a kötelező szerviz elvégzése után folytatódhatott a küzdelem.
A következő három szakasz (8-9-10.) ismételten inkább Solbergről és Sordo-ról szólt, mintsem a francia világbajnokról, akinek a duó előtt közel másfél perces előnye volt a 8. szakasz kezdete előtt, melyet még tovább növelt a nap végéig. A hetedik szakaszon érdemes említést tenni Sebastien Ogier idejéről, aki az S2000-es Fabia-jával a 4. helyet szerezte meg a WRC-k között, amely egy brilliáns eredmény, beleszámítva az egyre nehezedő körülményeket.
A nyolcadik és kilencedik szakaszt Solberg teljesítette jobban, a nap utolsó szakaszának 2,4 másodperces előnnyel vághatott neki. A spanyol versenyző azonban nem hagyta ennyiben a dolgot a Mini WRC-vel, s egy szenzációsat villantva (szakaszideje hat másodperccel volt mindössze lassabb, mint a címvédőé) feljött az összetettben a második helyre. Ogier szárnyalása nem tartott sokáig, aki egy hibát követően annyira összetörte autóját, amely miatt ő is feladni kényszerült a rallyt.
Bár az első hely sorsa eldőlni látszik, a második és harmadik helyért viszont még egy eléggé izgalmas csata van kialakulóban. Folytatás holnap, remélhetőleg hasonló izgalmakat hozva!
Az összetett állása (forrás: ewrc-results.com):
# | Versenyző Autó | Kat. | Idő Büntetés | Diff. Diff. -1 | km/h s/km | |
1. | Loeb S. - Elena D. #1 Citroen DS3 WRC | WRC | 2:45:56.9 | 96.3 | ||
2. | Sordo D. - Del Barrio C. #37 Mini Cooper WRC | WRC | 2:47:34.1 | +1:37.2 +1:37.2 | 95.4 0.36 | |
3. | Solberg P. - Patterson C. #4 Ford Fiesta RS WRC | WRC | 2:47:37.8 | +1:40.9 +3.7 | 95.4 0.38 | |
4. | Hirvonen M. - Lehtinen J. #2 Citroen DS3 WRC | WRC | 2:49:37.3 | +3:40.4 +1:59.5 | 94.3 0.83 | |
5. | Novikov E. - Giraudet D. #6 Ford Fiesta RS WRC | WRC | 2:49:48.4 | +3:51.5 +11.1 | 94.2 0.87 | |
6. | Delecour F. - Savignoni D. #8 Ford Fiesta RS WRC | WRC | 2:51:16.8 | +5:19.9 +1:28.4 | 93.3 1.20 | |
7. | Campana P. - de Castelli S. #52 Mini Cooper WRC | WRC | 2:52:46.5 | +6:49.6 +1:29.7 | 92.5 1.54 | |
8. | Tänak O. - Sikk K. #5 Ford Fiesta RS WRC | WRC | 2:52:57.5 | +7:00.6 +11.0 | 92.4 1.58 | |
9. | Andersson P. - Axelsson E. #33 Proton Satria Neo S2000 | 2 | 2:56:05.8 | +10:08.9 +3:08.3 | 90.8 2.29 | |
10. | Abbring K. - Vanneste L. #17 Škoda Fabia S2000 | 2 | 2:56:28.3 | +10:31.4 +22.5 | 90.6 2.37 | |
11. | Araújo A. - Ramalho M. #12 Mini Cooper WRC | WRC | 2:58:35.1 | +12:38.2 +2:06.8 | 89.5 2.85 | |
12. | Prokop M. - Hrůza Z. #21 Ford Fiesta RS WRC | WRC | 2:58:45.9 | +12:49.0 +10.8 | 89.4 2.89 | |
13. | Wilson M. - Martin S. #9 Ford Fiesta RS WRC | WRC | 2:58:53.6 | +12:56.7 +7.7 | 89.4 2.91 | |
14. | Solberg H. - Minor-Petrasko I. #10 Ford Fiesta RS WRC | WRC | 2:59:55.1 | +13:58.2 +1:01.5 | 88.9 3.15 | |
15. | Breen C. - Roberts G. #32 Ford Fiesta S2000 | 2 | 3:01:52.7 | +15:55.8 +1:57.6 | 87.9 3.59 | |
16. | Robert C. - Perret Y. #71 Citroen DS3 R3T | 5 | 3:06:18.3 | +20:21.4 +4:25.6 | 85.8 4.58 | |
17. | Burri M. - Rey S. #22 Peugeot 207 S2000 | 2 | 3:07:26.2 | +21:29.3 +1:07.9 | 85.3 4.84 | |
18. | Bouffier B. - Panseri X. #16 Peugeot 207 S2000 | 2 | 3:07:31.9 0:30 | +21:35.0 +5.7 | 85.5 4.86 | |
19. | Kosciuszko M. - Szczepaniak M. #131 Mitsubishi Lancer Evo X | 3 | 3:07:38.9 | +21:42.0 +7.0 | 85.2 4.89 | |
20. | Chardonnet S. - de la Haye T. #76 Renault Clio R3 | 5 | 3:08:04.6 | +22:07.7 +25.7 | 85.0 4.98 |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése