Hosszú várakozás után elkezdődött a rally világbajnokság 2012-es szezonja, melynek első állomása ezúttal a pár kihagyás után a versenynaptárba visszatérő Monaco.
Izgalmas napnak nézhettek elébe mind a szurkolók, mind pedig a versenyzőpárosok és csapatok. Tavalyhoz képest igen csak átrendeződött a mezőny: a Citroen-hez átigazolt a 2011-es VB 2. helyezettje, Mikkor Hirvonen, a Ford-hoz a helyére pedig 2003 világbajnoka, Petter Solberg ment. Mindemellett a Citroen igazolt még egy fiatal tehetséget Thierry Neuville (korábbi IRC-versenyző), valamint a tavalyi Dakar győztes Nasser Al-Attiyah-t, aki viszont nem indult az idei Dakaros elfoglaltsága miatt (bár tudvalevő, hogy hamarabb kiesett, mint ahogy ő arra számítani is mert). A Ford pedig indított egy amolyan B gyári csapatot is, melyben Mads Ostberg-et és Ott Tanak-ot ültették be.
A csapatok rengeteget készültek az idei első megmérettetésre, melyről a neten keringő számtalan, a tesztekről készített videó ad tanúbizonyságot. A tegnapi shakedown-t mindenki sikeresen letudta, így jöhetett a várva várt nap!
Kivételesen egy hosszú rally lesz ez, már ami a napok számát illeti, ugyanis az eddig megszokott 2-3 nap helyett most 5 napon keresztül fog tartani a verseny.
Az első napon a nyolcszoros világbajnok, Sebastien Loeb indulhatott neki legelsőként. Talán nem is történt akkora meglepetés ekkor még, a francia hozta úgymond szokásos formáját. Aki talán meglepetés volt (bár a tavaly német rallyn mutatott aszfaltos teljesítménye alapján annyira nem is meglepő), az Dani Sordo, aki a közel 37 km-es szakaszt mindössze 1 (!) másodperccel teljesítette lassabban, mint korábbi francia csapattársa.
A harmadik szakaszon nem sok különlegesség történt, kivéve Thierry Neuville 5. helyét ezen a szakaszon.
A nap utolsó, azaz 4. szakaszán viszont rengeteg dolog történt. Rengeteg kieső volt ezen a szakaszon, az összes kategóriát nézve (szám szerint hat), azonban az egyik legmeglepőbb talán Latvala kiesése. A finn az egyik kanyart nagyobb sebességgel kezdte meg a kelleténél, amelynek következményeként kicsúszott, s összetörte autóját, így végül fel kellett adnia a rallyt már rögtön az első napon. Hasonló sorsra jutott Neuville is, aki viszont technikai gondok miatt kényszerült feladni 2012 első világbajnoki futamát.
Holnapi nap összesen hat szakaszt kell megtenniük a versenyzőknek, amely a maihoz hasonlóan nagy kihívás lesz még a legtapasztaltabbak számára is.
Az összetett állás az első nap után (forrás: ewrc-results.com):
# | Versenyző Autó | Kat. | Idő Büntetés | Diff. Diff. -1 | km/h s/km | |
1. | Loeb S. - Elena D. #1 Citroen DS3 WRC | WRC | 1:30:30.1 | 89.3 | ||
2. | Sordo D. - Del Barrio C. #37 Mini Cooper WRC | WRC | 1:31:34.3 | +1:04.2 +1:04.2 | 88.3 0.48 | |
3. | Solberg P. - Patterson C. #4 Ford Fiesta RS WRC | WRC | 1:31:35.3 | +1:05.2 +1.0 | 88.2 0.48 | |
4. | Ogier S. - Ingrassia J. #15 Škoda Fabia S2000 | 2 | 1:32:51.2 | +2:21.1 +1:15.9 | 87.0 1.05 | |
5. | Novikov E. - Giraudet D. #6 Ford Fiesta RS WRC | WRC | 1:32:56.6 | +2:26.5 +5.4 | 87.0 1.09 | |
6. | Hirvonen M. - Lehtinen J. #2 Citroen DS3 WRC | WRC | 1:33:00.1 | +2:30.0 +3.5 | 86.9 1.11 | |
7. | Delecour F. - Savignoni D. #8 Ford Fiesta RS WRC | WRC | 1:33:20.0 | +2:49.9 +19.9 | 86.6 1.26 | |
8. | Campana P. - de Castelli S. #52 Mini Cooper WRC | WRC | 1:34:39.8 | +4:09.7 +1:19.8 | 85.4 1.85 | |
9. | Tänak O. - Sikk K. #5 Ford Fiesta RS WRC | WRC | 1:34:44.1 | +4:14.0 +4.3 | 85.3 1.89 | |
10. | Andersson P. - Axelsson E. #33 Proton Satria Neo S2000 | 2 | 1:35:03.9 | +4:33.8 +19.8 | 85.0 2.03 | |
11. | Abbring K. - Vanneste L. #17 Škoda Fabia S2000 | 2 | 1:35:14.0 | +4:43.9 +10.1 | 84.9 2.11 | |
12. | Wilson M. - Martin S. #9 Ford Fiesta RS WRC | WRC | 1:36:35.2 | +6:05.1 +1:21.2 | 83.7 2.71 | |
13. | Prokop M. - Hrůza Z. #21 Ford Fiesta RS WRC | WRC | 1:38:01.4 | +7:31.3 +1:26.2 | 82.4 3.35 | |
14. | Araújo A. - Ramalho M. #12 Mini Cooper WRC | WRC | 1:39:08.8 | +8:38.7 +1:07.4 | 81.5 3.85 | |
15. | Breen C. - Roberts G. #32 Ford Fiesta S2000 | 2 | 1:39:21.9 | +8:51.8 +13.1 | 81.3 3.95 | |
16. | Solberg H. - Minor-Petrasko I. #10 Ford Fiesta RS WRC | WRC | 1:40:58.4 | +10:28.3 +1:36.5 | 80.0 4.66 | |
17. | Kosciuszko M. - Szczepaniak M. #131 Mitsubishi Lancer Evo X | 3 | 1:40:59.2 | +10:29.1 +0.8 | 80.0 4.67 | |
18. | Robert C. - Perret Y. #71 Citroen DS3 R3T | 5 | 1:41:15.7 | +10:45.6 +16.5 | 79.8 4.79 | |
19. | Chardonnet S. - de la Haye T. #76 Renault Clio R3 | 5 | 1:41:32.7 | +11:02.6 +17.0 | 79.6 4.92 | |
20. | Burri M. - Rey S. #22 Peugeot 207 S2000 | 2 | 1:42:55.2 | +12:25.1 +1:22.5 | 78.5 5.53 |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése