2012. január 19., csütörtök

Monte-Carlo Rally, 2012 - 2. nap


Újabb nap telt el az idei WRC szezonnyitó rallyján, amely amellett, hogy ismételten váratlan fordulatokban volt gazdag, az áldozatait is szedte.


Mielőtt ténylegesen belekezdenénk a második nap történéseibe, térjünk még vissza egy kicsit a tegnapi napra, illetve a szabályokra!

Az idei első futamon a versenybírák úgy határoztak, hogy nincs super-rally szabály, amely egyébként lehetővé tenné a kiesett pilóták számára, hogy folytathassák a rallyt (igaz, tetemes hátrányból), amennyiben a csapat meghatározott időre meg tudja javítani az autót. Emiatt lépett elő az a helyzet, hogy senki se folytathatja a kiesett közül az idei Montét.


Időközben Latvala is nyilatkozott a kiesését illetően. "Nagyon szerettem volna a győzelemért küzdeni. Azt gondoltam, hogy képesek leszek időt nyerni a jeges részen, mert a délelőtt során ezen voltunk a leggyorsabbak. Túl keményen nyomtam, és túl könnyű hibát elkövetni ilyen körülmények között.  Minden a helyén volt, hogy jól szerepeljünk, és ennek a tudata volt az, amely miatt hibáztam. Most viszont a bajnokságra kell gondolnunk már. Tizenkét rally van még hátra, amelyen még mindig küzdhetünk a győzelemért - erősen kell visszatérnünk Svédországba."

A finn eséséről készült egy videó is, amely itt meg is tekinthető:


A második napon összesen 6 szakasz várta a mezőnyt, mintegy 120 km mért távon. Az első nap végeredményének megfelelő sorrendben indultak el a mai napi első szakaszon, ennek megfelelően Sebastien Loeb volt az első, aki megkezdhette a második napot.


Kényelmes előnyből indulhatott a francia, azonban elsőnek indulni, főleg ilyen körülmények között, sosem a legjobb helyzet. Ellenben ez nem igazán foglalkoztatta a többszörös világbajnokot, így biztonságosan - és mint utólag kiderült, viszonylag gyorsan - teljesítette a rally 5. szakaszát, mintegy újabb 4 másodpercet adva Petter Solberg-nek, aki Latvala tegnapi kiesésével feljött a második helyre. A norvég versenyző viszont nem ülhetett a babérjain, mivel nem sokkal lemaradva Dani Sordo állt az összetettben, a szakasz után a köztük levő differencia pontosan 1,9 másodperc volt. Egy újabb kieső is volt, van Merksteijn személyében, aki műszaki problémák miatt kényszerült feladni az idei Montét.


van Merksteijn-nél ekkor kezdődtek a problémák

A hatodik-hetedik szakasz Solberg és Sordo párharcáról szólt, egymásnak oda-vissza adogatták a korábban köztük lévő 1-2 másodpercet. Talán meglepő lesz ezt külön kihangsúlyozni, de Hirvonen eddig mutatott teljesítménye közel sem a legjobb volt, a hatodik szakaszon viszont a 3. helyet szerezte meg.

A mai nap első három szakasza után egy kis pihenő jött a versenyzők számára, míg a csapatok számára kőkemény munka, majd a kötelező szerviz elvégzése után folytatódhatott a küzdelem.


Martin Prokop-nak is voltak nehezebb pillanatai


A következő három szakasz (8-9-10.) ismételten inkább Solbergről és Sordo-ról szólt, mintsem a francia világbajnokról, akinek a duó előtt közel másfél perces előnye volt a 8. szakasz kezdete előtt, melyet még tovább növelt a nap végéig. A hetedik szakaszon érdemes említést tenni Sebastien Ogier idejéről, aki az S2000-es Fabia-jával a 4. helyet szerezte meg a WRC-k között, amely egy brilliáns eredmény, beleszámítva az egyre nehezedő körülményeket.


Ogier autója a baleset után (fotó: F.Miller/Rallye-sport.fr)

 A nyolcadik és kilencedik szakaszt Solberg teljesítette jobban, a nap utolsó szakaszának 2,4 másodperces előnnyel vághatott neki. A spanyol versenyző azonban nem hagyta ennyiben a dolgot a Mini WRC-vel, s egy szenzációsat villantva (szakaszideje hat másodperccel volt mindössze lassabb, mint a címvédőé) feljött az összetettben a második helyre. Ogier szárnyalása nem tartott sokáig, aki egy hibát követően annyira összetörte autóját, amely miatt ő is feladni kényszerült a rallyt.


Bár az első hely sorsa eldőlni látszik, a második és harmadik helyért viszont még egy eléggé izgalmas csata van kialakulóban. Folytatás holnap, remélhetőleg hasonló izgalmakat hozva!

Az összetett állása (forrás: ewrc-results.com):

#Versenyző
Autó
Kat.
Idő
Büntetés
Diff.
Diff. -1
km/h
s/km
1.Loeb S. - Elena D.
#1 Citroen DS3 WRC
WRC2:45:56.996.3
2.
Sordo D. - Del Barrio C.
#37 Mini Cooper WRC
WRC2:47:34.1+1:37.2
+1:37.2
95.4
0.36
3.
Solberg P. - Patterson C.
#4 Ford Fiesta RS WRC
WRC2:47:37.8+1:40.9
+3.7
95.4
0.38
4.Hirvonen M. - Lehtinen J.
#2 Citroen DS3 WRC
WRC2:49:37.3+3:40.4
+1:59.5
94.3
0.83
5.Novikov E. - Giraudet D.
#6 Ford Fiesta RS WRC
WRC2:49:48.4+3:51.5
+11.1
94.2
0.87
6.
Delecour F. - Savignoni D.
#8 Ford Fiesta RS WRC
WRC2:51:16.8+5:19.9
+1:28.4
93.3
1.20
7.
Campana P. - de Castelli S.
#52 Mini Cooper WRC
WRC2:52:46.5+6:49.6
+1:29.7
92.5
1.54
8.Tänak O. - Sikk K.
#5 Ford Fiesta RS WRC
WRC2:52:57.5+7:00.6
+11.0
92.4
1.58
9.
Andersson P. - Axelsson E.
#33 Proton Satria Neo S2000
22:56:05.8+10:08.9
+3:08.3
90.8
2.29
10.
Abbring K. - Vanneste L.
#17 Škoda Fabia S2000
22:56:28.3+10:31.4
+22.5
90.6
2.37
11.
Araújo A. - Ramalho M.
#12 Mini Cooper WRC
WRC2:58:35.1+12:38.2
+2:06.8
89.5
2.85
12.
Prokop M. - Hrůza Z.
#21 Ford Fiesta RS WRC
WRC2:58:45.9+12:49.0
+10.8
89.4
2.89
13.
Wilson M. - Martin S.
#9 Ford Fiesta RS WRC
WRC2:58:53.6+12:56.7
+7.7
89.4
2.91
14.
Solberg H. - Minor-Petrasko I.
#10 Ford Fiesta RS WRC
WRC2:59:55.1+13:58.2
+1:01.5
88.9
3.15
15.
Breen C. - Roberts G.
#32 Ford Fiesta S2000
23:01:52.7+15:55.8
+1:57.6
87.9
3.59
16.
Robert C. - Perret Y.
#71 Citroen DS3 R3T
53:06:18.3+20:21.4
+4:25.6
85.8
4.58
17.
Burri M. - Rey S.
#22 Peugeot 207 S2000
23:07:26.2+21:29.3
+1:07.9
85.3
4.84
18.
Bouffier B. - Panseri X.
#16 Peugeot 207 S2000
23:07:31.9
0:30
+21:35.0
+5.7
85.5
4.86
19.
Kosciuszko M. - Szczepaniak M.
#131 Mitsubishi Lancer Evo X
33:07:38.9+21:42.0
+7.0
85.2
4.89
20.Chardonnet S. - de la Haye T.
#76 Renault Clio R3
53:08:04.6+22:07.7
+25.7
85.0
4.98





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése